Kategorier
Information och nyttigt

Ska vi flytta?

Hej

Då börjar det närmar sig över flytt. Ni har ju samtliga fått info från Jakob Mehkri om avtal och grundläggande information. Nu kommer det lite mer praktisk information om hur de kommer se ut och bli under flyttperioden

Från och med 2/6 är lägenheterna redo. Adam kommer finnas på plats för utdelning av nycklar på mitt kontor, ingång från Bangatan. 1/6 och 2/6 dagtid. Ni får kvittera ut tre nycklar som är kopieringskyddade och ni som måste beställa fler, gör det genom Adam, Varje nyckel utöver dessa tre ordinarie kostar 500 kr st och kostnaden kommer samtidigt som hyresinbetalningen. De gamla nycklarna vill vi ha i retur samtidigt. Dörrar till B och C är inte renoverade ännu pga att det fortgår lite arbeten omkring, men de kommer att öppnas med endast den nya nyckeln. Även ner till källaren används den nya nyckeln.

Under flyttiden kommer det att finnas möjlighet för att slänga sakar. Ute på Åsgatan har vi två st containrar som ni kan kasta i. DEN STORA är för brännbart och DEN LILLA för trä och möbler. Utöver dessa kommer vi ha lite säckar på gården där mindre saker kan slängas. Vi hanterar inga mat eller vanliga hushållsopor.

Under helgen och fram till och med 6/6 har ni fritt fram att flytta omkring mellan era lägenheter. Vi styr inte vilka som flyttar vilka dagar. Allt ni skall flytta med er måste vara borta den 7/6. Det som skall finnas kvar i lägenheter är endast det som skall magasineras. Vi kommer att fylla i container och köra iväg för lagerhantering. Under denna tiden kan vi inte komma åt några av dessa saker. Vi kör tillbaka och bär upp allt i era nya lägenheter när det är dags, så spara inget som ni inte behöver.

Nyckeln till eran gamla lägenhet måste lämnas senast kl 09 på Onsdag morgon 7/6. Annars kommer det ni vill magasinera inte med och blir slängt i samband med rivning.

Mvh