Kategorier
Administrativa angelägenheter Information och nyttigt

Svar på frågor

Hej.

Vi har fått lite ytterligare frågor som vi tänker svar på här så att alla får samma information.

Postlåda: Vi har skaffat oss en brevlåda bland er andra. Vi har en liten logga på så där kan ni lägga återskick och liknande som skall till både hyresvärd eller Adam eller till Jakob Mehkri. Använd ni gärna den.

Elavtal: Under vecka 23 så kommer jag tillsammans med GBG Energi att gå runt i samtliga lägenheter och flytta över el-abonnemangen till oss. Era fasta avtal kommer fortgå för er som har annan elleverantör, men förbrukning och den löpande kostnaden kommer hamna hos oss. Ni som nu skall flytta tillbaka till era ordinarie lägenheter måste ordna med erat elavtal.

Värme/Vatten: I de nya lägenheterna finns det vatten och värme för samtliga. Eftersom detta kommer centralt numer så ingår den i hyran. Hushållselen kommer att ingå för de som är evakuerade fram till dess att ni skall åter till era ordinarie bostäder, och då måste ni ha era avtal i ordning.

Försäkringar: Det är viktigt att ni meddelar erat försäkringsbolag att ni bor i en evakueringslägenhet. Oftast gör de bara en notering eftersom ni bor i samma hus, men de är viktigt att ni tar upp det. Erat lösöre som vi hanterar genom magasinering är försäkrat av flyttfirman från Halmstad som vi handlat upp. allt är skyddat från upphämtning till att vi återlevererar.

Evakueringslägenheter: Ni som skall bo tillfälligt skall egentligen inte göra någon åverkan på lägenheten. Den skall efter evakueringstiden lämnas i det skick som den var när ni flyttade in.

Mvh